Inspirujące wnętrze kuchni

źródło: www.marion.com.pl

Zobacz także:

  • Interiors & Design Warsaw

    10 października 2013

    Branże budowlana i wnętrzarska spotkały się w Warszawie na pierwszej edycji targów Warsaw Build, Windows & Doors Warsaw oraz Interiors & Design Warsaw. Impreza trwała od 10 do 12 września 2013 roku w Warszawskim Centrum EXPO. Ponad 2 tys. gości – specjalistów z branży, szefów firm i architektów oraz bogaty program konferencji, paneli dyskusyjnych i pokazów – to wyróżnia pierwszą edycję targów Warsaw Build, Windows & Doors Warsaw oraz Interiors & Design Warsaw na mapie podobnych imprez w Polsce. Wystawcy już teraz mówią o sukcesie, bo odwiedzili ich głównie specjaliści branży budowlanej i wnętrzarskiej, a to właśnie najważniejsza idea targów business to business. Na imprezę przyjechało prawie 70 wystawców z kilku europejskich krajów. Byli goście m.in.: z Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Belgii, Malty, Węgier, Czech oraz Polski. Imprezę odwiedziło ponad 2 tys. profesjonalistów z branży budowlanej i wykończeniowej Targom patronowało piętnastu partnerów merytorycznych: Polskie Stowarzyszenie Dekarzy, Zrzeszenie Montażystów Stolarki, Instytut Ceramiki i Materiałów Budowlanych, Stowarzyszenie Producentów Wełny Mineralnej: Szklanej i Skalnej, Konfederacja Budownictwa i Nieruchomości, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, Atlas, Małopolskie Centrum Budownictwa Energooszczędnego, Creative Poland, Loughborough Universyty, Polski Związek Płytkarzy, ArtCada, Bluevision, Fibaro oraz Indesign. Właśnie ci partnerzy przygotowali bogaty program pokazów i prelekcji. Na imprezie nie zabrakło też dziennikarzy specjalistycznych. Wydarzeniu patronowało blisko sześćdziesiąt mediów branżowych, zarówno drukowanych jak i elektronicznych. Frekwencja specjalistów z branży budowlanej i wnętrzarskiej najbardziej cieszyła wystawców, bo to jest właśnie główna idea targów business to business (B2B). Pokazy dekarzy, płytkarzy i stolarzyPrzez trzy dni targowe goście mogli podziwiać m.in. pokazy sztuki dekarskiej, które odbywały się pod hasłem „Dobra Firma Dekarska“. - Na stoisku Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy były wykonywane m.in. dachy kryte blachą w kilku technologiach oraz dachówką ceramiczną - powiedział Arkadiusz Gnat z Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Widzowie mogli też zobaczyć wszystkie możliwe akcesoria dachowe począwszy od okien połaciowych, poprzez rynny, folie dachowe, stopnie kominiarskie i płotki przeciwśniegowe. Goście targów Warsaw Build oglądali również techniki kładzenia płytek ceramicznych oraz poznali tajniki mobilnego laboratorium Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych. Przez trzy dni imprezy specjaliści z firmy Atlas prezentowali pokazy robót z użyciem m.in: hydroizolacji, klei odkształcalniowych oraz profili tarasowych i gładzi. W hali EXPO XXI codziennie można też było podziwiać pokazy mistrzów stolarki. - Impreza była kameralna, ale dzięki temu wszystkich udało się poznać - stwierdziła Aleksandra Tęsiorowska z Zrzeszenia Montażystów Stolarki. - Świetnie udał się piknik naszych montażystów. Specjaliści dopisali, frekwencja była dobra, więc jesteśmy zadowoleni. Design i energooszczędnośćKażdy dzień targów upływał pod innym hasłem. I tak: pierwszy dzień to design w budownictwie oraz wnętrzach. Tego dnia tłumy widzów gościły na debatach dotyczących współpracy polskich firm z designerami. W panelu brali udział goście z Niemiec. Równie dużą liczbę gości zebrał panel przygotowany przez Grupę Krytyka Architektury. Tam młodzi architekci zastanawiali się „Czy polska architektura ma swój język?”. Choć temat budownictwa energooszczędnego przewijał się w czasie całej imprezy, to całkowicie był mu podporządkowany drugi dzień targów. Z prelekcją wystąpiła prof. dr inż. Genowefa Zapotoczna-Sytek z Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych, która przedstawiła wykład nt. „Autoklawizowany Beton Komórkowy – materiał budowlany do realizacji obiektów energooszczędnych”. Ciekawą prezentację miały też Małgorzata Skonieczna i Joanna Florczak z ASM Centrum Badań i Analiz Rynku. Tematem ich panelu była polska stolarka otworowa w perspektywie rynku, marek i wykonawców. Jak energooszczędność, to nie mogło zabraknąć panelu związanego z inteligentnym budynkiem. Przedstawiciele firmy FIBARO omawiali „Istotę inteligentnego budynku”. Próbowali odpowiedzieć na pytanie: czy inteligentny budynek to standard przyszłości, czy może już norma w dzisiejszym budownictwie? Z kolei przedstawiciele Politechniki Krakowskiej Marcin Furtak oraz dr inż. Małgorzata Fedorczak przedstawili na przykładzie „Małopolskiego Centrum Budownictwa Energooszczędnego”, w jaki sposób nauka i biznes są przyszłością innowacji w budownictwie. Trzeci dzień targów poświęcony był Warszawie jako jednemu z najbardziej atrakcyjnych miejsc w Europie dla inwestycji komercyjnych. Tego dnia inwestorzy i deweloperzy dowiedzieli się m.in., jakich błędów nie popełnić przy budowaniu nowej siedziby. Opinie wystawców Beata Kulesza, Małopolskie Centrum Budownictwa Energooszczędnego, Polska: Nawiązaliśmy wiele cennych kontaktów, które będą owocowały dalszymi projektami w naszej branży. Z wybranymi firmami podpisaliśmy umowy o współpracy i przedstawiliśmy naszą ofertą. Dzięki targom udało nam się nawiązać kontakty nie tylko z polskimi, ale również zagranicznymi kontrahentami. Mateusz Kubicki, IDENCOM Germany GmbH, Niemcy, biometryczne zamki: To nasz debiut jako firmy zagranicznej i jednocześnie wejście na polski rynek. Mogliśmy osobiście poznać naszych partnerów. Dzięki targom zyskaliśmy kontakty, które z pewnością przełożą się na konkretne zamówienia. Z tego powodu jesteśmy zadowoleni z imprezy. Artur Skucha, Kompotherm, Niemcy, producent drzwi: Braliśmy pod uwagę, że to są pierwsze targi. Jesteśmy zadowoleni z przyjacielskiej atmosfery. Nawiązaliśmy więcej kontaktów niż oczekiwaliśmy i na sto procent będziemy za rok. W przyszłym roku liczylibyśmy na większe forum współpracy – interakcję z firmami. Fajny też byłby dzień przeznaczony dla klientów indywidualnych. Zorian Kuzanowski, OZON, Macedonia, Wentylacja: Zyskaliśmy nowe kontakty z Polski, Ukrainy oraz Rosji. Podobała nam się organizacja imprezy. Dobrym pomysłem są targi B2B. Paul Sultana, Bridge Point, Malta, wyposażenie kuchni, łazienki: Zyskaliśmy kontakty, ale oczekiwaliśmy, że będzie ich trochę więcej. Organizatorzy bardzo troszczyli się o nas i zapewniali super atmosferę. Z tego jestem bardzo zadowolony. Ewa Krzywda, Heatroll Czechy, szklane grzejniki: Organizacja i atmosfera super! Zespół dbał o czas „po pracy”. Zyskaliśmy wiele nowych kontaktów i jesteśmy wstępnie umówieni na konkretne spotkania biznesowe. Dopiero rozkręcamy biznes w Polsce, to był nasz debiut. Leopold Rolek, Polgips Polska, właściciel firmy w Polsce: Bardzo podobał mi się interesujący profil targów oraz wiele innowacyjnych rozwiązań. Może nie były to duże targi, ale bardzo skonkretyzowane i dla ludzi z branży. Na pewno wystawcy jak i goście wyszli z targów zadowoleni. Anna Hajdas, GUBAD, Polska, świeczniki, artykuły wyposażenia wnętrz: Jesteśmy zadowoleni z targów, mimo że impreza nie była duża. Marketing organizatora sprawił, że cieszymy się z uzyskanych kontaktów. Bardzo dobrze układała się współpraca z organizatorami, zwłaszcza że to pierwszy występ na targach, choć działamy już 20 lat na rynku w Polsce, a produkty wysyłamy głównie do USA i krajów UE. Barbara Łukasiak, Muraspec, Polska, dekoracja ścian: Otrzymaliśmy bardzo wiele kontaktów. Głównie do architektów projektujących wnętrza indywidualne. Zyskaliśmy wiele kontaktów z Ukrainy i Rosji. Na targach udało się poznać osobę, która realizuje budowę hotelu i jest zainteresowana naszym produktem. Otrzymaliśmy też wiele innych ofert współpracy handlowej, co jest dla nas bardzo cenne. Bartosz Kozłowski, Drzwi Kozłowski, Polska: Jestem zadowolony. Jeśli oceniać targi szkolną miarą, to dałbym mocną „4”. Zyskaliśmy trochę kontaktów. Na wystawie było wiele osób z branży. Rozmawialiśmy z ludźmi z Estonii, Łotwy, Litwy i Ukrainy. Zebraliśmy kilka kontaktów, które powinny zaowocować kontraktami. IllesGabor, Kompozitor, Węgry, systemy ogrzewania, wkłady kominowe:Zyskaliśmy sporo nowych kontaktów i mam nadzieję na pozyskanie ekskluzywnych klientów. Na targach w naszej branży nie było konkurencji, więc mieliśmy mnóstwo zapytań z biur projektowych i trochę od osób prywatnych. W Warszawie podpisaliśmy kontrakty z partnerami, głównie z biurami projektowymi. Opr. (eb)Fot. Warsaw Build 2013  

  • WSZYSTKO DLA DOMU + wnętrza komercyjne 2013

    11 października 2013

    Podczas 22. edycji targów „WSZYSTKO DLA DOMU + wnętrza komercyjne”, która trwała od 4 do 6 października br. w Szczecinie, pokazano kilkanaście nowości produktowych. Poza tym targi te były okazją do poszerzenia wiedzy z zakresu designu, podziwiać można było także unikatową prezentację prac płytkarzy, wykonanych przez finalistów Glazurniczych Mistrzostw Polski w latach 2008-2012. Dwanaście nowości targów „WSZYSTKO DLA DOMU + wnętrza komercyjne” zgłosiło sześciu wystawców. Wśród nich była seria łazienkowa o opływowych kształtach Kermag MayDay (Trend), jedyna na rynku aluminiowa konstrukcja skrzydła drzwiowego (Zeromur/ Japi), płyta ceramiczna z wbudowanym okapem (Studio System) oraz grzejnik, którego elementy formą przypominają poduszki (Trend). Również po raz pierwszy na targach można było zobaczyć ciekawe wzory tkanin dekoracyjnych i obiciowych z kolekcji Cosmonova (RRP – Projekt) oraz wielofunkcyjny fornir kamienny (StonArt, w ofercie studia projektowego WND Projekt). Nowością, która otrzymała przyznawany przez Międzynarodowe Targi Szczecińskie medal „Wyróżniony Wyrób”, jest ceramiczna płyta gazowa bezpłomieniowa GPC – 3, zaprezentowana przez firmę Solgaz. Edukacja z designuOferta targów była okazją do poszerzenie wiedzy z zakresu designu. Odbyło się ponad 20 seminariów, warsztatów i wykładów. Podczas seminariów „Wnętrza dla biznesu” dr Marek Borowiński, znany w kraju specjalista od visual merchandisingu, i Jerzy Osika, specjalista z zakresu zarządzania, sprzedaży i marketingu, zwracali uwagę na kluczową rolę wzornictwa w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Na tegorocznych targach „WSZYSTKO DLA DOMU + wnętrza komercyjne” inaugurację miał projekt 5. Nawa Designu. Strefa edukacyjna. To tu przez trzy dni odbywały się warsztaty i wykłady. Poprowadzili je specjaliści-praktycy związani ze Szczecińskim Inkubatorem Kultury i Stowarzyszeniem Media Dizajn. Ich uczestnicy mogli zrobić własny stolik z palet, dowiedzieć się, jak projektować dobrze sprzedające się, ładne rzeczy czy jak projektować usługi od badania potrzeb klienta po stworzenie prototypu. Odbyły się także warsztaty z designu dla dzieci, podczas których powstały oryginalne doniczki na zioła. Ponadto w 5. Nawie Designu można było podpatrzyć, jak zrobić puf z butelek PET czy lampę z plastikowych łyżeczek. Meble i sprzęt z materiałów z odzysku prezentowała również wystawa „Recycling Design”. Wykonane przez Monikę Szpener i Piotra Ledóchowskiego lampa z puszek, stolik ze szpul od kabli przemysłowych czy siedzisko z klawiszy klawiatur komputerowych spodobały się niejednej osobie. Niezwykle intrygującą artystyczną inicjatywą targów „WSZYSTKO DLA DOMU + wnętrza komercyjne” była również prezentacja „Mój pokój”. Przy pomocy techniki wideomappingu młode artystki z grupy „nieDAsie” (Pawlosky, Szpener) zmieniły odpadki, stare meble i sprzęty w niecodzienne wnętrze – zaciemnione pomieszczenie zaskakujące widzów obrazem jak z sennej wizji. Zachodniopomorscy mistrzowie-płytkarzeNa targach po raz kolejny aktywnie udzielało się Polskie Zrzeszenie Płytkarzy (PZP). Obok projektu „Nowoczesna Łazienka” można było obejrzeć wystawę „Płytkami utkane”, będącą unikatową prezentacją prac mistrzowskich, wykonanych przez finalistów Glazurniczych Mistrzostw Polski w latach 2008-2012. Warte uwagi były również m.in. kafle "Berlin" Macieja Zienia stworzone dla Ceramiki Tubądzin, brodzik licowany z podłogą, drzwi z niewidoczną ościeżnicą, innowacyjne farby, gładzie, a także najwyższej klasy armaturę i instalacje. Tu także porad udzielali fachowcy: rzeczoznawca, architekt i rzemieślnik.  Na stoisku PZP obserwować mogliśmy II Szczecińskie Zawody Płytkarzy „Złoto dla Zuchwałych”. – Rywalizacja była na najwyższym poziomie. W żadnym z 11 miast poziom techniczny i artystyczny prac nie był tak wysoki, jak w Szczecinie. O zwycięstwie zadecydowały dziesiąte punktów – relacjonuje Magdalena Orczykowska z PZP. Najlepszym kunsztem zawodowym wykazał się Janusz Milecki, drugie miejsce przyznano Krzysztofowi Glinie, trzecie – Grzegorzowi Dukowi. 22. targi „WSZYSTKO DLA DOMU + wnętrza komercyjne” objęte były Mecenatem Miasta Szczecin, a patronat medialny sprawowały regionalne media, renomowane portale i magazyny branżowe. opr. (eb)fot. organizatorzy targów

  • SoFab 2013

    02 grudnia 2013

    W dniach 12 - 14 listopada w Poznaniu odbyła się trzecia edycja Międzynarodowych Targów Materiałów Obiciowych i Komponentów do Produkcji Mebli Tapicerowanych SoFab 2013. . W ramach ekspozycji swoją ofertę zaprezentowali producenci materiałów obiciowych, tkanin i skór, komponentów, elementów i systemów do produkcji mebli tapicerowanych. Wśród wystawców wymienić można takie firmy jak: Api, Apo Tessile, Dekoma, Doser, Graphcom, ITM, Janpol, Polontex czy Ridex. Organizatorów cieszy poszerzająca się o urządzenia i oprogramowanie oferta firm, które upatrują w targach SoFab szansy na pozyskanie nowych klientów. Strefa Projektantów Tkanin po raz drugiPodczas Międzynarodowych Targów Materiałów Obiciowych i Komponentów do Produkcji Mebli Tapicerowanych SoFab 2013, zobaczyć było można, przestrzeń specjalną Strefy Projektantów Tkanin. Miejsce to oddane w ręce studentów projektujących tkaniny we wszelkich technikach, w których są tworzone tkaniny dekoracyjne i obiciowe. Tak jak w roku ubiegłym przekształciło się ono w wystawę ubarwiającą i urozmaicającą targi SoFab. Najzdolniejsi studenci Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, mieli szansę na zaprezentowanie swoich pomysłów oraz utorowanie sobie drogi do przyszłych sukcesów zawodowych. Forum Trendów – Trend Design 2014Tegoroczna edycja, jak zawsze wzbudziła zainteresowanie zwiedzających oraz wystawców. Wykłady prowadzone przez dr Marka Borowińskiego, koncentrowały się na tendencjachi trendach jakie panować będą na rynku w roku 2014. Oprócz tematów związanych z design’em, kolorami czy trendami w dziedzinie materiałów obiciowych, poruszone zostały aspekty bardziej przyziemne, jednak niezwykle ważne dla działania firmy: E-Visual Merchandising, najnowsze trendy w komunikacji marketingowej, negocjacje handlowe czy rozwój i promocja marki. Nowości wystawcówPolontex - Tkanina D-7 Birne 2A/185 - Tkanina o różnorodnym zastosowaniu, w zależności od rodzaju wykończenia. Barwiona dwutonowo, z finalnym efektem dwukoloru. Jej odporność na ścieranie przekracza 95 000 suwów (Metoda Martindalea). Może być używana w branży tapicerskiej. Jest też idealną tkaniną na obrusy i zasłony. Dekoma sp z o.o. – TOUCH - Produkt PRZYJAZNY DLA ALERGIKÓW. Tkanina wyjątkowo miękka, wyglądem przypominająca skórę naturalną. Posiada antystatyczną powierzchnię dzięki której nie przyciąga kurzu. Dzięki wielowarstwowej konstrukcji tkanina jest łatwa w czyszczeniu bez dodatkowego pokrycia substancjami chemicznymi. ITM - Saturn – White Tiger editio - Nowa edycja systemu Saturn sterującego produkcja mebli tapicerowanych. Dotychczasowe funkcjonalności w pełni obsługujące proces od zamówienia do sprzedaży zostały wzbogacone o algorytmy optymalizacyjne podnoszące efektywność biznesową przedsiębiorstwa w sposób dotąd niespotykany. Doser - Plantpur Visco - Pianka "Plantpur Visco" z zawartością surowców naturalnych od 10% do 50%. Jest to technologia nigdzie dotychczas nie stosowana a pozwalająca zminimalizować zawartość substancji lotnych chemicznych do minimum. Jak również pozwala myśląc o następnych pokoleniach zmniejszyć zużycie surowców kopalnianych, a co najważniejsze "Plantpur Easy" nie odbiega jakością od będących produktów na rynku. Wysoka faktyczna zawartość oleju bo aż do 0,5 kg na 1 kilogram pianki stawia nasz produkt na rynku producentów pianek poliuretanowych jako unikatowy na skalę światową. Materac Plantpur Composite - Jest rewolucją na rynku materacy nie tylko ze względu na walory użytkowe ale również na sposób i technologię ich wytwarzania. Połączenie sprężyn z pianką poprzez ich zalanie i wtopienie pozwoliło stworzyć całkiem nowy produkt, kompozyt materaca , który przejął zalety znanych na rynku produktów ale przede wszystkim usunął ich wady. "Materac Plantpur Composite" daje nie tylko wyjątkowe efekty użytkowe ale również ekologiczne. Poprzez zastosowanie unikatowej technologii produkcji zmniejszyliśmy zużycie energii elektrycznej, wyeliminowaliśmy klejenie i zarazem substancje lotne rozpuszczalników a stworzyliśmy samoistne połączenie dwóch pianek, które jednocześnie jest niezwykle wytrzymałe. Graphcom - Producenci branży meblowej potrzebują nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które wychodzą naprzeciw ich specyficznym, branżowym oczekiwaniom. Dlatego jedną ze zgłoszonych nowości produktowych jest specjalistyczny konfigurator firmy Graphcom, za pomocą którego operator wybiera z dostępnych opcji parametry zamówienia i definiujące wyrób. System automatycznie sprawdza czy produkt jest prawidłowo skonfigurowany i zakładana jest jego kartoteka magazynowa chyba, że taki wyrób był już wcześniej wyprodukowany. API.PL Spółka z o.o. - Ploter sublimacyjny drukujący w szerokości 44 cale (111,8 cm). Pierwsza na świecie maszyna zaprojektowana od podstaw do druku sublimacyjnego, od ramy urządzenia przez głowicę drukującą oraz tusz, co zapewnia niespotykaną na rynku jakość wydruków i niezawodność. Drukuje na papierze sublimacyjnym. Nadruk jest przenoszony na wyrób gotowy (np. tkaniny obiciowe) za pomocą prostej prasy transferowej. Kolejna edycjaNa kolejną edycję targów SoFab zapraszamy już w nowym terminie we wrześniu 2014 roku. Między 16 a 19 września odbędzie się czwarta edycja targów, równolegle z targami Drema i Furnica. Ta zmiana wiąże się z zapotrzebowaniem branży oraz chęcią przedstawienia jeszcze bardziej kompleksowej oferty w jednym miejscu i czasie. Dzięki połączeniu imprez, zyskają nie tylko wystawcy ale i zwiedzający, którzy zaoszczędzą czas oraz będą mieli szansę zapoznania się z szeroką gamą rozwiązań nie tylko z zakresu branży tapicerskiej ale również szeroko pojętych komponentów do produkcji mebli oraz obróbki drewna.  

  • ZOW 2013

    09 grudnia 2013

    Centrum targowe w Bad Salzuflen w Nadrenii-Westfalii w Niemczech rokrocznie w lutym gromadzi dostawców dla przemysłu meblarskiego, wyposażenia wnętrz i architektury. Tym razem branża ta spotkała się w dniach od 18 do 21 lutego 2013 r. już po raz dziewiętnasty. Swoją ofertę zaprezentowało 402 wystawców z 27 krajów, co potwierdziło rangę tej imprezy, jako idealnego wydarzenia ekspozycyjno-kontaktowego, wytyczającego kierunki produkcji w następnym sezonie.